Maailman arvokkain pelipaita

WeThe15-kampanja käynnistyi 19.8., juuri ennen paralympialaisten alkua. JYSKille kampanjan teemana oleva yhdenvertaisuus on arvo, joka nähdään läpileikkaavana asiakkaista henkilökuntaan. Yhdenvertaisuus näkyy JYSKillä niin palkkatasa-arvossa kuin uralla etenemismahdollisuuksissakin.

– Sanotaan, että erilaisuus on rikkaus. Meillä on taustoiltaan hyvin erilaisia työntekijöitä töissä, ja meistä se on tärkeä asia, toteaa JYSK Suomen maajohtaja Tuomas Piirtola.

 

Kansainvälisen Paralympiakomitean aloittaman WeThe15-kampanjan myötä tuomme esille erilaisia näkemyksiä siitä, mitä yhdenvertaisuus tarkoittaa, ja miten se näyttäytyy erilaisissa yhteisöissä. Kampanja nostaa esille maailmanlaajuisesti 1,2 miljardia ihmistä, joilla on jokin näkyvä tai ei-näkyvä vamma. Suomessa tämä tarkoittaa yli 800 000 ihmistä.

Suomen Paralympiakomitea tekee työtä yhdenvertaisen liikuntakulttuurin eteenpäin viemiseksi, ja jokainen voi osallistua työhön lahjoittamalla Paralympiarahastoon. Rahasto luo mm. mahdollisuuden vammaisille lapsille ja nuorille oman liikunnallisen polun ja aktiivisen elämäntavan löytämiseen. Lue lisää tarinastamme.

 

Lisää ajatuksia yhdenvertaisuudesta